به سوی تو

مطالب جدید

به سوی تو

مطالب جدید

دکل مهاری و منوپل

دکل مهاری و منوپل نوعی به منظور نصب تجهیزات در ارتفاع مورد استفاده قرار می گیرند. قیمت دکل مهاری و منوپل تحت تاثیر عوامل مختلفی تعیین می شود.

فروش دکل مهاری و مونوپل به همراه نصب و اجرای آن

امروزه از دکلها به منظورهای مختلفی از جمله نصب تجهیزات مخابراتی، نصب دوربین و … در ارتفاع استفاده می شود که با نام دکل مهاری شناخته می شوند. در واقع دکلها در انواع طرح ها و مدل ها توسط شرکت های سازنده دکل تولید و به بازار عرضه می شوند. اگر به دنبال تهیه دکلهای مهاری و مونوپل هستید تا تجهیزات مختلف را در ارتفاع بالا نصب کنید، شرکت های زیادی در زمینه فروش دکل مهاری و مونوپل به همراه نصب و اجرای آن مشغول فعالیت هستند و خدمات مربوطه را به شما ارائه می دهند.

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی دکلهای مهاری و منوپل به همراه نصب و اجرای آن بپردازیم؛ بنابراین توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.
آشنایی با دکل مهاری

به دکل هایی که به وسیله سیم مهار یا تکیه گاه به زمین متصل می شوند، دکل مهاری می گویند. دکلهای مهاری در واقع نوعی سازه سبک مهندسی به شمار می آیند که در انواع مدل ها طراحی و تولید می شوند. از دکلهای مهاری برای نصب و راه اندازی شبکه های مخابراتی، شبکه رادیویی، آنتن بی سیم، دیش های ماکروویو و … استفاده می شود. از پرکاربردترین دکل های مهاری، می توان دکل سری G را نام برد که با توجه به عرض قاعده دارای انواع مختلفی می باشند.

دکل مهاری معمولا از جنس آهن با پوشش گالوانیزه گرم یا رنگ صنعتی می باشند و برای مواردی خاص مانند ارتفاع کم از آلومینیوم به منظور ساخت دکل استفاده می شود. اغلب دکل ها از مقاومت فیزیکی بالایی برخوردارند تا در شرایط مختلف آب و هوایی دوام و استحکام کافی را داشته باشند.

(تصویر شماره 1)
معرفی دکل منوپل دوربین مداربسته

نوعی دکل تک پایه که به منظور نصب دوربین مداربسته مورد استفاده قرار می گیرند، دکل منوپل نامیده می شوند که با هدف افزایش محدوده و زاویه دید دوربین های مداربسته در امکان مختلف طراحی و تولید می شوند. به این دکلها، دکل چند وجهی یا دکل تلسکوپی نیز می گویند که اغلب از جنس آهن با پوشش گالوانیزه گرم ساخته شده و وارد بازار می شوند. از انواع دکل منوپل موجود در بازار، می توان به دکل منوپل سبک یا 6 وجهی، دکل منوپل سنگین یا 8 وجهی و دکل منوپل پایه دوربین فلنجی اشاره کرد.

لازم به ذکر است که از این نوع دکل نیز برای نصب تجهیزات مخابراتی در ارتفاع زیاد استفاده می شود. این نوع دکلها به دلیل ارتفاع زیاد به صورت چند بخشی ساخته می شوند و توسط متخصصین مختلف در محل با توجه به شرایط منطقه مونتاژ و نصب خواهند شد.

(تصویر شماره 2)
اجزا و مشخصات دکلهای مهاری و منوپل

دکل هایی که به منظور نصب تجهیزات در ارتفاع بالا مورد استفاده قرار می گیرند از اجزای مختلفی چون سکشن دکل، سیم مهار فولادی، مهارکش، بیس پلیت، کرپی (کلمس)، پیچ و مهره، گوشواره و … تشکیل شده اند که در نصب و اجرای دکل مهاری و منوپل مورد استفاده قرار می گیرند. از مشخصات انواع دکلها، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    پایه لوله ای نمره 3

    پوشش گالوانیزه با ضخامت 90-80 میکرون یا رنگهای صنعتی
    اتصال با جوش CO2
    میلگردهای نمره 8 یا 10
    سیم مهار نمره 6 یا 8
    صفحه تعادل با ضخامت 4- 5 میلیمتر
    و…

لازم به ذکر است که اغلب دکلها از جنس آهن ST37 ساخته شده اند و برای دکلهایی با ارتفاع زیاد از آهن های قوی تر استفاده شده و برای دکلهای مهاری یا منوپل با ارتفاع کم از آلومینیوم استفاده می شود.

(تصویر شماره 3)
نصب و اجرای انواع دکل

انواع دکل مهاری و متوپل توسط شرکت های سازنده دکل با رعایت اصول فنی و مهندسی طراحی و تولید می شوند و کارفرما با توجه به نیاز خود و شرایط منطقه، می تواند از انواع دکل موجود در بازار استفاده کند. اغلب دکلها به صورت غیر یکپارچه تولید می شوند و در محل مونتاژ خواهند شد؛ از همین رو باید توسط نصاب حرفه ای و متخصص در زمینه دکل نصب و اجرا شوند. معمولا شرکت های طرف قرارداد تولید دکل دارای تکنسین با تجربه می باشد تا خدمات مربوط به نصب دکل را به خریدار ارائه دهد.

به طور کلی انواع دکل با توجه به شرایط منطقه و نیاز مشتری بر روی زمین یا پشت بام به وسیله سیم مهار و فونداسیون نصب و اجرا می شوند.
عوامل موثر بر قیمت فروش دکل مهاری و منوپل

شرکت های زیادی در زمینه طراحی و تولید انواع دکل مهاری یا سایر دکلها فعال هستند و دکلهایی با ارتفاع متغیر را به بازار عرضه می کنند. اغلب دکلها با توجه به قرارگیری در فضای باز از مقاومت فیزیکی بالایی برخوردارند و در برابر شرایط مختلف جوی مقاوم هستند. قیمت فروش دکل تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی تعیین می شود. از جمله عوامل موثر بر قیمت انواع دکل، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    ارتفاع و عرض دکل
    تعداد و نوع قطعات دکل
    ضخامت ورق
    نمره میلگرد و پایه دکل
    نوع نقشه دکل
    تعداد سفارشات
    برند سازنده دکل
    و…

اگر به دنبال تهیه و خرید دکل مهاری یا منوپل هستید، توصیه می کنیم به یکی از شرکت های سازنده فعال و معتبر در این زمینه مراجعه کنید و به ثبت سفارش اقدام نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.